Er is een landelijke storing bij het coronaregistratiesysteem van de GGD waardoor mensen die naar prik- en testlocaties komen langer moeten wachten tot alles geregeld is. Ook bij het callcenter blijkt inmiddels een storing.
Afspraken maken voor tests en prikken kan alleen online.
Het vaccineren en testen op de locaties gaat wel gewoon door en de gegevens worden door middel van een noodprocedure verwerkt in de systemen, soms met de hand. Mensen hoeven zich geen zorgen te maken dat hun gegevens niet worden geregistreerd, aldus de zegsvrouw. Registratie is nodig om een QR-code te krijgen. Waar de storing door komt, wordt nog uitgezocht. Alles wordt in het werk gesteld om het probleem met CoronIT zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Er is een landelijke storing in het systeem CoronIT. Een afspraak maken/verzetten of uitslagen doorgeven is onmogelijk. Bel ons in zo’n geval niet. Algemene vragen kunnen we wel beantwoorden. We houden je op de hoogte. Excuses voor het ongemak. pic.twitter.com/QpyQQ3wRek
— GGD regio Utrecht (@ggdru) December 21, 2021